شناسهٔ خبر: 221547 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد؛

تأکید بر استفاده از مشارکت بخش خصوصی در تکمیل بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی میاندوآب گفت: در کنار منابع دولتی، استفاده از ظرفیت خیرین، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت‌های استانی برای سرعت بخشیدن به این طرح کلان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی، علی نوذرپور، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسیسات دولتی و عمومی، در جریان سفر به استان آذربایجان‌غربی، از روند عملیات اجرایی پروژه بیمارستان بزرگ میاندوآب بازدید کرد و در نشستی تخصصی با حضور عوامل اجرایی، مشاوران و ذینفعان پروژه، به بررسی راهکارهای تسریع در تکمیل این مرکز درمانی پرداخت.

توسعه ظرفیت بیمارستان از ۲۰۰ به ۳۵۰ تختخواب

پروژه بیمارستان میاندوآب که در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت ۲۰۰ تخت به پیمانکار ابلاغ شده بود، در سال ۱۴۰۰ با هدف پاسخگویی به نیازهای درمانی منطقه و ارتقای سرانه‌های سلامت، به ۳۵۰ تختخواب افزایش یافت. این پروژه در زمینی به مساحت ۱۰ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با سطح اشغال حدود ۱۲ هزار متر مربع، شامل ۳۴ هزار متر مربع زیربنا در قالب ۴ بلوک (دو بلوک دو طبقه و دو بلوک پنج طبقه) با پیشرفت فیزیکی بیش از ۳۰ درصد در مرحله اسکلت در حال اجراست.

تغییرات محسوس و تقدیر از پشتکار پیمانکار

معاون وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با ابراز رضایت از تحولات پروژه نسبت به سفر گذشته، اظهار داشت: تغییرات بسیار مطلوب و رو به جلویی را شاهد هستیم. جدیت و پشتکار پیمانکار در این جبهه کاری به ما قوت قلب می‌دهد و سازمان مجری نیز با تمام توان از پیشرفت این پروژه حمایت خواهد کرد.

تنوع‌بخشی به منابع مالی و استفاده از ظرفیت استانی

مدیرعامل سازمان مجری با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌های دولتی، بر لزوم بهره‌گیری از مدل‌های نوآورانه تأمین مالی تأکید کرد و گفت: اگرچه منابع اصلی وابسته به دولت است، اما ما مجدانه در تلاش هستیم تا از سایر منابع نیز برای این پروژه جذب اعتبار کنیم. در این راستا، ظرفیت استاندار محترم و نمایندگان محترم مجلس بسیار کارگشا خواهد بود و می‌توان با رعایت ضوابط، از سرمایه‌های بخش خصوصی و مدل‌های مشارکت عمومی-خصوصی (PPP) بهره برد.

حذف بروکراسی و کار تیمی؛ شرط موفقیت در جنگ عمرانی

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم هم‌افزایی میان دستگاهی تصریح کرد: باید بروکراسی‌های بیهوده و فرآیندهای طولانی اداری را کنار بگذاریم. همه عوامل ذینفع، از وزارت بهداشت به عنوان بهره‌بردار تا سازمان مجری، پیمانکار و مشاور، باید در قالب یک تیم واحد و با دغدغه‌ای مشترک فعالیت کنند تا روند انجام امور سرعت یابد.

وی در پایان با ترسیم نگاهی راهبردی به فعالیت‌های عمرانی کشور افزود: در شرایط کنونی، جنگ ما، جنگِ عمرانی است. همان‌طور که رزمندگان ما در میادین نبرد با جانفشانی می‌جنگند، ما نیز وظیفه داریم در میدان توسعه و آبادانی کشور با همان روحیه جهادی تلاش کنیم تا هدیه‌ای شایسته در اختیار مردم عزیز این خطه قرار گیرد.